Älvdalen & Mora



                      

Jahapp.. Igår åkte man till Älvdalen å bodde hos farmor me syster och Sofie.. Va på nån badstrand i Evertsberg på kvällen, skitmysigt ställe me kiosk, bryggor och hopptorn, och jätteskönt väder!  Sen va vi på Östängs å åt glass.. Sen va det hem och plugga moppeteori för min del.. Somnade vid 02.00 ungefär och fick inte sova så länge förrän man skulle upp 05.00 igen... :S
Då bar det av me bussen till Mora kvart i 7, sanna va hos tandläkaren och sen blev det Noret ett tag, sen va vi me Andreas och hade skojj.. Gick till badstranden en sväng och där va det en Cirkus som hade massa djur som stog ute på stranden.. Det va typ elefanter, kameler, hästar, tjurar, kossor, gätter, lamor, håriga grisar, kaniner, åsnor å massa andra.. Sen blev de stan, jag gjorde mitt teoriprov till moped då och sen blev det shopping sista timmarna innan bussen hem till Idre igen.. :D
Moppeprovet gick jättebra den här gången, fick underkänt första men den här gången hade jag pluggat rejält och det ledde till..    ..ALLA RÄTT !!!  :D   Så nu ska man vänta en vecka på kortet och sen är det bara ut å köra! Moppe ska oxå fixas innan nästa vecka men pappa fixar lite me de nu så det hinner nog bli en till nästa vecka.. Pappa har lärt sig tänka oxå, blir nog antagligen en Yamaha DT 50 x  -08  Ny ... :D
Då blire ragg på byn! ;D  HAHA ..
Men nu ska jag fortsätta kolla in moppar me pappa och så får vi se vilken de blir.. =)

    
               Sanna, Andreas Å Sofie


                                         Ha det bra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0